Sidenscrunchies - köp eller gör själv!

Att sidenscrunchien är en av vårens stora håraccessoarer har inte undgått någon som är intresserad av hårprydnader. För ett par månader sedan köpte jag min första sidenscrunchie, från svenska Amelie Soie, och jag har använt den flitigt sedan dess.

Tunn scrunchie med avtagbar rosett från svenska Amelie Soie,

Jag gillar den för att siden är skonsamt för håret och för att jag tycker den är fin, så nu har den fått sällskap av ett trepack scrunchies från Slip. De är lite större än Amelie Soies scrunchie och det är kul att kunna byta färg ibland.

Slip gör även sidenörngott, som också skyddar håret mot slitage.

Allra helst vill jag dock ha en mörkblå scrunchie, men det har jag inte hittat någon. Eftersom jag precis har slitit ut min mörkblå sidenblus, tänkte jag därför se om jag kan göra min egen sidenscrunchie av delar av den. Videon nedan har jag tittat på ett par gånger och jag tänker göra ett försök med metod två - sy för hand.


Kanske återkommer jag med bild på en mörkblå sidenscrunchie - eller så nämner jag aldrig detta igen. Jag har dock hört om 10-åringar som gör scrunchies på löpande band hemma, så jag borde klara detta.

Rosa, beige och svart kanske snart får sällskap av mörkblå?


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg