Veckans hype, V20

Godmorgon fredag och gratulerar med dagen, norska läsare!

Förra veckans hype, Game of Thrones-kollektionen från Urban Decay, syns ännu - kanske för att det bara är ett avsnitt kvar. Denna veckas hype är Kylie Jenners kommande lansering av hudvård - Kylie Skin.



Nästa vecka, 22 maj, lanseras en hudvårdsserie som har väckt stor uppståndelse innan den ens finns på marknaden. Kritiken har från vissa håll varit hård och handlat om att Kylie saknar kunskap inom ämnet. Särskilt attackerad har valnötsscruben som presenteras i filmen ovan blivit. Den har liknats vid St. Ives scrub, som enligt vissa hudvårdsintresserade är det värsta man kan utsätta sin hud för.




Mina stories och Facebook-grupper har varit fulla av memes och oändliga kommentarstrådar för eller emot Kylie Skin. En stor del av debatten handlar också om själva debatten, vilket jag nu bidrar till med detta inlägg.



Även om jag tycker att debatten är intressant, är lanseringen inte så spännande för mig - jag tillhör knappast den målgrupp Kylie Skin vänder sig till.

Ha en fin 17 maj!

Kommentarer

Populära inlägg