Första intrycket: Anastasia Beverly Hills DipBrow Gel

Godmorgon måndag!

Som jag skrev igår, har jag inte hunnit med mina ögonbryn på ett tag. Jag har i alla fall införskaffat en ny bryngel, för min Boy Brow från Glossier har tagit slut och min nuvarande Benefit Gimme Brow börjar bli gammal och torr. Jag har alltså äntligen testat Anastastia Beverly Hills DipBrow Gel, som jag varit nyfiken på sedan lanseringen.

Alldeles nyuppackad DipBrow Gel.

Jag beställde min från Åhléns och valde färgen Taupe, eftersom jag brukar ha den på Anastasias ögonbrynspenna Brow Wiz. Det är en neutral gråbrun ton som passar mig bra. Bryngelen är en lite vaxig men samtidigt flytande gel i mascaraflaska med ganska liten borste. Det är lätt att fånga upp alla strån och det blir en hel del volym. Om man använder kortsidan av borsten, kan man måla konturer med den och fylla ut eventuella hål i brynen. Sedan borstar man som vanligt för att ge brynen färg, volym och fixering.

Lyxig bryngel.

Det ligger tre års forskning bakom denna produkt från ögonbrynsdrottningen i Beverly Hills - och det märks. Jag har ganska ovårdade bryn nu, långa, tunna och spretiga, men klarar mig med enbart denna produkt. Den ger både färg, volym, definition och stadga åt brynen. Vid första intrycket presterar  denna bryngel lite bättre än Boy Brow, som inte är lika lätt att ge brynen form med. Å andra sidan är DipBrow Gel något dyrare än Boy Brow (265 kr för 4,4 g mot 140 kr för 3,12 g).

DipBrow Gel sitter på plats hela dagen och man får anstränga sig lite för att lösa upp den vid rengöring. Det är inte några problem att träna eller vara ute i 25 gradig värme med denna - den sitter som berget. Detta till trots, känns inte brynen hårda och knastriga, utan de känns lite fuktiga hela dagen.


Min enda invändning mot DipBrow Gel är att den åtminstone till en början är lite väl flytande - det kan hända att den torkar till lite om ett tag. Se gärna videon ovan för att se hur det kan bli när man bara målar på den. Det är dock inget problem nu när jag är van vid det, men vid första användningen fick jag en del gel utanför brynen.


Om man vill testa den, så finns fem av färgerna (däribland Taupe) även att köpa i ministorlek. På torsdag kommer grundaren av varumärket, Anastasia Soare, till Kicks Flagship Store Gallerian i Stockholm - så det är väl inte helt otänkbart att det kommer en del erbjudanden på Anastasia Beverly Hills då. Vänta några dagar med köp, alltså!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg