Första intrycket: HynE Raw

Hej lördag!

För min del är det nuvarande vädret (kanske inte dagens ösregn, då) så bra för hud, hår och naglar. Ljuset stärker naglar och hår och all utomhustid gör att huden mår bra. Förutsatt att man använder SPF förstås - och eftersom man inte aldrig vet om man ska hamna på en solig uteservering, så är det bäst att smörja på.

High Tech-förpackning.

Jag känner alltså inget behov av vårdande oljor såhär års, men fukt vill jag gärna ha. Därför har jag precis påbörjat en 7-dagars-kur av HynE Raw. Det är ett hyaluronsyreserum från svenska HynE, som startade sitt företag förra året. Sortimentet består hittills av en fuktkräm och ett serum, bägge med svensk hyaluronsyra.

Öppnad förpackning håller i 30 dagar om den förvaras svalt.

Serumet ska användas som en veckokur. När man väl har öppnat förpackningen, ska den förvaras i kylen. Jag är mycket förtjust i kylskåpskall hudvård för tillfället, och har nu ett fack för min jaderoller, gelmasken från Annemarie Börlind och sedan ett par dagar serumet HynE Raw.

HynE Raw är förpackat i en spruta. Förpackningen ser cool och high tech ut, men är inte så praktisk. Vid mitt första användande av den, fick jag ut alldeles för mycket produkt, som förstås inte gick att föra tillbaka i sprutan. Produkten håller i 30 dagar efter öppnande, men så länge kommer alltså inte mitt serum att räcka.

Var försiktig! Det är lätt att trycka ut för mycket ur sprutan.

Serumet är en tjock, färglös och doftlös gel. Gelen slörpas snabbt upp av huden - även om man har tagit för mycket. Effekten är ögonblicklig, hela huden plumpas ut och alla linjer försvinner. Jag hade verkligen velat se en superrynkig 100-åring testa detta serum! Tyvärr försvinner effekten, nästa morgon ser jag ut som vanligt igen, även om jag känner mig återfuktad.  Jag är dock väldigt förtjust i känslan jag får vid applicering. Eftersom jag har några dagar kvar av kuren, kommer jag att få glädjas åt den några dagar till.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg