Kevyn Aucoin The Essential Mascara - inte Larger Than Life

Godmorgon måndag!

Förra söndagen nämnde jag att jag var besviken på mascaran från Kevyn Aucoin, som jag då precis börjat använda. Jag har haft mascaran tidigare och slängde den efter ett tag, för den fungerade inte på mina fransar. The Essential Mascara får dock toppenrecensioner överallt, så när jag fick ett prov på den bestämde jag mig för att ge den en chans till.

Inte någon essentiell mascara för mig.

Min avsikt med denna blogg är att skriva om favoritprodukter, men denna måndag blir det inte så. The Essential Mascara är provocerande dålig på mina fransar. Den ger färg, men det är allt. Det går inte att bygga vare sig längd eller volym, hur många lager jag än lägger på.

Konsistensen är torr men kletig - mycket märkligt.

Konsistensen är torr och seg. Det är förvånansvärt att en mascara kan vara både torr och kletig på samma gång, men så upplever jag The Essential Mascara. Det är nästan svårt att få den på fransarna, för den vill hellre klibba sig fast på borsten. Nej, jag kan inte rekommendera den här mascaran till någon.




Jag rekommenderar däremot alla att se den gripande dokumentären om den för tidigt avlidne makeupartisten Kevyn Aucoin, Larger Than Life, som kom förra året. SVT sände den då, men nu hittar jag den tyvärr inte. Aucoin var en nyskapande makeupartist under 90-talet och var många modellers, skådespelares och artisters favorit. Flera av dem medverkar i filmen och ger sin bild av Aucoin. Jag har inte testat mycket från märket som bär Aucoins namn, men jag är övertygad om att de andra produkterna är bättre än The Essential Mascara.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg