Babor + Glossybox - hela innehållet

Hej lördag!

Specialdesignad box till skillnad från de vanligtvis rosa månadsboxarna.

Igår var verkligen en paketdag - förutom Kicks-paketet fick jag också hem Glossybox' specialbox som de tagit fram med Babor. Boxen säljs separat från de vanliga prenumerationsboxarna och innehåller alltså enbart Babor-produkter. Följande fanns i boxen:

Sex Babor-produkter.

Cleansing Foam. Detta rengöringsmousse fungerar på alla hudtyper, men särskilt väl på fet eller acnebenägen hud. Trots detta upplever jag det som milt, men effektivt. Jag testade det som både första- och andrarengöring igår kväll, när jag hade full makeup efter att ha varit ute och ätit middag. Jag fick faktiskt bort all makeup, även kring ögonen, även om jag inte skulle rekommendera moussen som förstarengöring.

Rengöringen igår kväll. Som synes är moussen inte särskilt dryg - jag har använt den tre gånger.

Gentle Peeling. Det här är en mekanisk peeling med små korn i sig. Precis som rengöringen innehåller den citron, aloe vera och broccoli - och den känns lite citrusdoftande. Jag testade denna igår kväll, trots att jag inte brukar använda mekanisk peeling - och visst blir huden mjuk och len av den.

Tre 2 ml-ampuller i glas, där toppen bryts av. Jag älskar det där knäckandet! Ampullen i mitten är förstås The White, jag vände den åt fel håll.

Grand Cru. Hurra! Jag hoppades att boxen skulle innehålla några ampuller och jag fick tre - The Rose, The White och The Black. De ska användas i den ordningen, så idag använde jag alltså The Rose. Resultatet av kuren ska bli en "jämnare, slätare och förnyad hud med hälsosam lyster". Innehållet är väldigt generöst tilltaget, det räcker till minst två appliceringar. The Rose har en stark rosdoft som dröjer sig kvar, vilket jag tycker om, men jag vet att vissa har svårt för rosdoft.

Hyaluron Cream. Jag har inte testat denna 24h-kräm med hyaluronsyra, för jag har redan flera öppnade krämer. Den här hamnar i lagret eller skänks bort.

Jag fick matchande nagelack och läppolja i färgen Pink Magenta.

Lip Oil i Pink Magenta. Äntligen fick jag testa en läppolja! Den känns mjuk och skön på läpparna och har bättre hållfasthet än man skulle kunna tro. Doften är inledningsvis ganska stark och lite godisaktig, men den lägger sig snabbt. Färgen är som sagt relativt hållbar, men klarade inte hela gårdagens middag. I boxen får man en av fem olika färger och jag fick chockrosa Pink Magenta. Färgen blir dock inte så intensiv på läpparna som den ser ut i flaskan, så jag är mycket nöjd med slumpens val.

Enkelt att måla på och täcker bra.

Nail Colour i Pink Magenta. Lacket blir däremot färgstarkt. Kvalitén är mycket god, lacket flyter lätt ut på nageln och det är nästan täckande redan efter första lagret. Jag la på ett lager till av gammal vana, men det hade nog inte behövts. Penseln är bred och fungerade väldigt bra för mig, det blev inget kladd överhuvudtaget. Eftersom jag målade på det precis innan jag skriver detta, vet jag inget om hållbarheten. Babor säger dock att det är utvecklat för att klara stötar och för att vara extra hållfast.

Mycket nöjd med detta köp!

Jag är mycket nöjd med Babor-boxen som kostade 379 kr för de sex produkterna ovan. Mina favoriter i boxen är läppoljan, ampullerna och nagellacket. Peelingen kommer jag nog inte att använda, men har man en mindre känslig hud gillar man den säkert.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg