Första intrycket: Acasia Skincare Brighten Me Up Sheet Mask

Hej onsdag!

I söndags testade jag äntligen den nya arkmasken från Acasia Skincare som jag har haft hemma sedan jag var på Daisy Beauty Expo i januari. Detta är den tredje arkmasken från Acasia, sedan tidigare finns rengörande Start Me Up med aktivt kol och askungemasken Lift Me Up. Bägge har vunnit flera priser, så Acasia är bra på arkmasker. Hur är då deras tredje arkmask?

Den tredje arkmasken från Acasia.

Brighten Me Up Sheet Mask ska ge huden fukt, lyster, spänst och en jämnare hudton med mindre synliga linjer. Masken är indränkt i serum med C- vitamin, E-vitamin och hyaluronsyra, som ska verka på huden 15-20 minuter.

Masken är inte droppande blöt när man fäster den i ansiktet - för man fäster den runt öronen med två öglor runt varje öra. Till skillnad från de flesta andra arkmasker, täcker Acasias masker även huden under hakan och en del av halsen och öglorna ser till att hålla masken på plats. Passformen är utmärkt.

I söndags lade jag Brighten Me Up Sheet Mask på väl rengjord hud, efter att ha använt Happy Honey Mask först.

Jag känner ett litet pirr i huden precis i början av behandlingstiden, men efter en liten stund lugnar det sig. När jag tar bort masken efter 20 minuter, är huden lugn och återfuktad med fin lyster. Serumet har gått in i huden och jag kan smörja in mitt nattserum direkt, utan att behöva massera in överflödigt serum i huden först. Däremot finns det en del serum kvar i förpackningen, så jag testade att stoppa tillbaka masken och lägga den på nytt i måndags morse. Det fungerade, men det blev förstås inte lika mycket serum som vid första användningen.

C-vitaminmasken är det senaste tillskottet i Acasias sortiment.

Min hud får lyster och spänst av masken, den ser helt enkelt utvilad ut. Jag skulle gärna använda den igen, men då skulle jag ha den på morgonen innan jag gör mig i ordning för dagen. Att använda den söndag kväll innan sänggående är den för lyxig för, även om en del av lystern finns kvar morgonen därpå.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg