Love Of My Life och DIY sidenscrunchie

Hej onsdag!

I måndags var en glädjens dag - jag fick hem både mitt läppstift från Lisa Eldridge och arkmasken jag vann från Biodroga MD. Läppstiftet provade jag direkt förstås, medan masken får vänta till senare ikväll.

Nyöppnad Love Of My Life i måndags.

Vi kikar lite på läppstiftet Love Of My Life från Lisa Eldridge Makeup. Hylsan är likadan som på läppstiften i Velvet Collection, tung, guldig och magnetisk. Det är alltså ingen risk att hylsan går upp av sig själv i väskan. Både hylsan och stiftet har Lisa Eldridges signatur inpräglad, tjusigt! Stiftet känns krämigt och mjukt, utan tillstymmelse till att vare sig torka ut läpparna eller flyta ut. Det är oparfymerat (åtminstone känns det så, ibland är ju produkter parfymerade för att inte lukta laboratorium) och smakar inget.

Fint med L och läppar på hylsa och stift.

Det räcker med en applicering för att få färg och även om färgen först kan se ganska kraftfull ut, torkar den ner till en diskret mellanrosa. Vill man ha en starkare färg, får man bygga upp den. Hållbarheten är normal - jag får applicera om efter måltider, men det försvinner på ett väldigt snyggt sätt, ungefär som ett stain. Jag är supernöjd med Love Of My Life!

Detta kommer jag använda mycket i sommar.

Det är roligt med sommarfärg på läpparna nu när vi har sol i Malmö igen. I söndags var det värre med det, så den regniga eftermiddagen ägnade jag åt att äntligen ge mig på DIY-projektet sidenscrunchie. Sedan jag skrev detta inlägg har jag länge planerat att ge mig i kast med min utslitna sidenblus - och i söndags var det alltså dags. Jag följde instruktionerna för den handsydda scrunchien i videon i mitt förra inlägg.

En 40 cm lång tygremsa från blusens bakstycke och en vanlig gummisnodd.

Jag klippte en tygremsa med måtten 8 gånger 40 centimeter. Sedan lade jag den runt en gummisnodd med avigsidan ut och sydde ihop kanterna. När kanterna hade sytts ihop, krängde jag tyget så att sömmarna hamnade på insidan - pilligt! - och till sist sydde jag ihop ändarna. Det var svårare än jag trodde, tog längre tid än väntat, men blev ganska bra.

En och en halv timme senare blev det så här. Den är skrynkligare nu, efter användning.

Det är ganska osannolikt att jag syr någon mer scrunchie för hand, men det var kul att testa! Jag är också glad över att äntligen ha en mörkblå håraccessoar, för det är inte så lätt att hitta. Nu ska jag testa arkmask - läs mer om det imorgon.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg