Microlift Anti-Age Sheet Mask + Essie Summer 2019

Hej torsdag!

Igår fick jag så tillfälle att testa liftingmasken jag vann hos Biodroga MD förra veckan (imponerande snabbt utskick av vinsterna!). Masken är en klassisk arkmask som ska verka i 10-15 minuter på rengjord hud och därefter masserar man in serumet som finns kvar på huden. Sedan lägger man makeup som vanligt.

Kul med vinst! 

Masken täcker ansiktet med hyfsad passform och sitter ordentligt på plats hela tiden. Trots att det finns mycket serum i masken och i förpackningen, rinner den inte alls. Masken har en ganska stark, lite fruktig doft. Huden känns skönt inpackad under tiden masken verkar, efteråt går serumet snabbt in i huden. Efter användning är min hud uppljusad och utslätad. Den uppstramande effekten är påtaglig och eftersom serumet går så snabbt in i huden, är detta en perfekt mask att lägga som askungemask innan - eller dagen efter - en fest. 

Skin Booster Microlift Anti-Age Sheet Mask.

Det fanns mycket serum kvar i förpackningen och en del i masken, så jag gjorde något för mig väldigt ovanligt - jag lade tillbaka masken och använde den en gång till imorse. Det gick alldeles utmärkt, jag borde göra så oftare.

Förutom att testa mask, var jag en tur till Kicks igår. På veckans önskelista fanns ett lack ur Essies sommarkollektion, och jag ville se om den fanns i butik. Det gjorde den inte - men vi kikar lite på den här ändå:


Kollektionen innehåller sex lack: In Full Swing (persikonude), Take The Lead (himmelsblå), Tangoed In Love (lila),  Soles On Fire (orange),  Claim To Flame (korallrosa) och Strike A Rose (chockrosa). Alla lack beskrivs som neoner. Mina favoriter är som alltid orange, blå och chockrosa - alltså Soles On Fire, Take The Lead och Strike A Rose. Jag har sett att kollektionen finns till salu på nätet, så snart finns den säkert i butik.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg