Veckans hype, V28

Godmorgon fredag!

Det börjar kännas ovanligt med morgoninlägg, men så klart blir det en veckans hype även denna fredagsmorgon. Förra veckans hype, Herbivores bakuchiolserum, ser jag fortfarande en del, men anar att det kommer en ny våg när det släpps i Europa.

Denna veckas hype är utan tvekan Charlotte Tilburys nya lansering Airbrush Flawless Foundation som avslöjades igår kväll med en livesändning (se nedan). Det är en hudvårdande foundation i hela 44 olika nyanser som ska passa alla hudtyper och åldrar.




De hudvårdande ingredienserna som Charlotte Tilburys hudvårdsteam tagit fram kallas Replexium Serum och Moss Cell Tech. Replexium ska öka kollagenet och plumpa huden, mossteknologin ska binda fukt. Dessutom innehåller den Cool City Defense Serum som skyddar mot föroreningar och håller huden sval. Eftersom inget nämns om SPF utgår jag ifrån att det saknas.


Airbrush Flawless Foundation ska hålla i 16 timmar. Enligt Charlotte Tilbury har den en matt finish, känns sval på huden och färgar inte av sig på egna eller andras kläder. Färgerna utgår både från hudens överton (ljus, medium, mörk etc) och underton (rosa, gul, oliv etc) för att alla ska kunna få en skräddarsydd foundation.

Några andra nyheter avslöjades också i gårdagens livesändning. En ny concealer för huden under ögat, Magic Vanish, lanseras i fyra nyanser. Förutom att ljusa upp och täcka mörka ringar, ska den också ta bort svullnad. Dessutom avslöjades att Instant Look In a Palette kommer tllbaka till jul. Åtminstone hoppas jag att det är det Charlotte Tilbury menar när hon säger Instant Palette, för de är genialiska.

Jag har verkligen gillat det jag testat från Airbrush Flawless hittills, så jag vill gärna testa foundationen också. Frågan är bara hur man ska hitta sin rätta nyans, utan en Charlotte Tilbury-disk i närheten?

Ha en fin dag!





Kommentarer

Populära inlägg