Veckans hype, V27

Godmorgon fredag!

Idag blir det två inlägg som vanligt - annars skulle det bli för långt med både veckans hype och fredagsshopping i ett och samma inlägg. Förra veckans hype handlade om läppstiftslansering, både Linda Hallberg och Lisa Eldridge har släppt nya läppstift. De är fortfarande i högsta grad aktuella - själv ägnade jag drygt en timme åt att försöka få tag på ett av Lisa Eldridges stift i tisdags.


Denna veckas hype är ett serum med bakuchiol som jag har sett en hel del, nämligen det just lanserade Herbivore Bakuchiol Retinol Alternative Smoothing Serum. Serumet verkar inte ha kommit till Europa ännu, men annars säljer Space NK Herbivore, så förhoppningsvis får de in Bakuchiol Retinol Alternative Serum snart.

Bakuchiol är en superingrediens som brukar kallas "ett naturligt alternativ till retinol". Det utvinns ur frön av Psoralea Corylifolia, en ärtväxt som används i traditionell kinesisk och ayurvedisk läkekonst. Denna gamla växt har på senare år fått ett uppsving i modern hudvård, med argumentet att den har samma verkan som retinol, utan de negativa biverkningarna som exempelvis fjällande och irriterad hud.


Det bör sägas att Herbivore inte är de enda som har gjort ett serum med bakuchiol, Ole Henriksen har ett och i Akademiklinikens Pure Retin Oil finns också superingrediensen, till exempel. Jag har bara testat några få produkter från Herbivore och är nyfiken på märket - så kanske blir det ett Bakuchiol Retinol Alternative Smoothing Serum till hösten? Jag har ingen retinol-produkt sedan mitt Retinext Advanced Corrective Serum från Elixir tog slut, så jag är på jakt efter något nytt.

Ikväll kommer alltså ett inlägg med shoppingtips - kika gärna in då! Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg