Veckans hype, V30

Godmorgon fredag!

Förra veckan var det Acasias nya Brighten Me Up Sheet Mask som var veckans hype - och den ser man fortfarande. Jag har dessutom själv bidragit till hypen, när jag skrev om masken både i söndags och i förrgår.

Min favorit-SPF, Bronze Goddess från Estée Lauder.

Denna vecka är det SPF som är veckans hype. Förutom att de flesta använder mängder av SPF dessa varma dagar, har det också blossat upp en debatt på Instagram. Ett ganska stort hudvårdskonto avrådde från att använda SPF, med motiveringen att SPF hindrar solens läkande strålar och får oss att duscha bort all D-vitamin från huden - och visst orsakade det en kritikstorm.

SPF och pocketbok på badlakan är en självklar del av min sommarledighet.

Den här debatten tycker jag att vi ser varje sommar, om än inte så här extrem. De flesta verkar vara eniga om att SPF är bra och nödvändigt, medan några säger att SPF är skadligt. Oftast är argumentet dock att SPF invaggar oss i falsk säkerhet och att vi ska skydda oss från solen på andra sätt. Den här veckan är nog första gången jag har sett en försäljare av hudvård uppmana sina följare att gå ut i solen utan skydd.

När jag duschat av mig SPF använder jag After Sun. Hoppas att jag får i mig D-vitamin ändå.

Jag kommer i alla fall fortsätta att skydda mig med SPF och idag blir det en hel del, för jag planerar att bada mycket idag. Det verkar bli en varm dag, så det är nog hälsosammast att undvika "solens läkande strålar" så gott det går.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg