Augustis favoriter

Hallå lördag!

Det är återigen dags att utse månadens favoriter. I juli präglades listan av sommar och ledighet - och de flesta av favoriterna används fortfarande en hel del. Även denna månad har sommar och värme påverkat valet. Här är augustis favoriter:

Augustis favoriter.

Chanel Les Beiges Eau de Teint. Jag älskar Eau de Teint. Trots att jag nu bara använder två pumptag om dagen, minskar den tyvärr snabbt. Jag kommer använda den varje dag tills den tar slut, för den fuktiga lyster den ger är fantastisk.

Det har gått åt en hel del av Les Beiges Eau de Teint. Den lilla borsten är jättebra, jag har den både till concealer och till foundation.

Chanel Le Vernis 711 Pure White. Det här nagellacket från Noir et Blanc-kollektionen visade sig vara en fullträff. Det täcker fint med två lager och ytan är hård och lite blank. Jag har använt det nästan oavbrutet sedan jag köpte det.

Pure White är mitt nya favoritlack. Typiskt att det är limited edition.

Amelie Soie Bow. Jag gjorde en superdeal på dessa sidenscrunchies (tre till priset av en) och har haft så stor glädje av dem dessa overkligt varma augustidagar. Det går ju inte att ha håret utsläppt när det är över 30 grader varmt inne på arbetet.

Sidenscrunchies som är både snygga och skonsamma.

Ouai Texturizing Hair Spray. Den här sprayen ger väldigt bra struktur åt fint och lite hängigt hår, inte minst åt den ständiga hästsvansen jag har nu. Nästa gång vågar jag nog köpa den i fullstorlek!

Ger lagom med struktur åt fint hår, utan att det känns stelt eller blir svårt att dra handen igenom.

NIP + FAB Glycolic Fix Daily Cleansing Pads. De här fick jag som GWP hos Lookfantastic och jag hade aldrig trott att de skulle vara så bra. Jag har haft dem nästan varje kväll och de lyckas med konststycket att rengöra på djupet (behövligt nu i värmen) utan att irritera.

Milda men effektiva.

Bubblare:

Väldigt bra ansikts-SPF med primeregenskaper.

Eneomey Sunlight Screen SPF50+. Min nya SPF är en ren glädje att använda. Förutom att den skyddar mot olika sorts strålning, tycker jag att den gör att huden ser bättre ut. Den fungerar lite som  en primer, skulle jag vilja säga.

Snabb och lätt.

Dyson Supersonic. Jag uppskattar min Supersonic varje gång jag använder den, men extra mycket nu när det har varit så varmt. Den torkar håret blixtsnabbt, så jag behöver inte blåsa varmluft på mig längre än tre-fyra minuter.

Det enda som jag har invändningar emot är färgen - annars är denna primer fantastisk.

Chanel La Base Mascara. Denna mascaraprimer är helt fantastisk. Ett tunt lager primer gör att mascaran glider på så mycket bättre, utan klumpar eller kladd. Dessutom blir fransarna längre och fylligare.

Roligt att alla favoriter är nya bekantskaper. Nästa månad kan jag jämföra med septembers favoriter från föregående år, det ska bli kul!

Ha en härlig lördag!

Kommentarer

Populära inlägg