Julis favoriter

Hej onsdag!

Eftersom det är månadens sista dag, har jag försökt att utse mina månadsfavoriter. Det har varit extra klurigt denna månad, för jag har använt så få, men så bra produkter. Ett par produkter finns kvar från junis favoriter, men en hel del är nytt. Här följer julis favoriter:

Nästan alla julis favoriter! Rengöringsoljan från Chanel är tyvärr slut.

BioEffect EGF Serum. Det här är något av det bästa jag har testat på länge, så min absoluta favorit i juli har varit EGF Serum.

Främsta juli-favoriten!

Chanel Les Beiges Healthy Glow Sheer Colour StickDetta bronzerstick köpte jag i början av månaden och jag har haft så mycket användning för det. Jag kommer nog att tycka att det är lite för skirt i höst, men nu tycker jag att det är perfekt.

Jag har flera Chanel-favoriter för tillfället - detta stift är en.

Chanel L'Huile. Denna lätta rengöringsolja har jag använt minst en gång om dagen nästan hela juli och jag är så förtjust i den. Tyvärr är den slut nu, men det blir nog ett köp i framtiden.

Nästa Chanel-favorit.

Lancôme Soleil Bronzer After Sun Milk. Det har blivit några dagar på stranden och vid poolen i juli, så den här svala och skimrande after sun-lotionen har kommit väl till pass. Att den innehöll lite skimmerpartiklar var en glad överraskning, man glittrar så fint i kvällssolen av den.

Ett av junis rea-fynd blev en juli-favorit.

Lisa Eldridge Makeup Love Of My Life. Precis i början av månaden lyckades jag komma över det här underbara läppstiftet, som jag har använt dagligen sedan dess. Tyvärr har det skett lite på bekostnad av Babors läppolja och Baume de Rose-pennan från By Terry, som jag också har gillat i sommar.

Så oerhört vackert läppstift, på flera sätt.

Bubblare:

Julis bubblare.


Byredo Blanche Hair Perfume. Jag har inte använt så mycket vanlig parfym i juli, men har återupptäckt hårparfymen från Byredo. Doften varar hela dagen, men blir aldrig överväldigande. Jag ska nog testa lite mer hårparfym i framtiden - det är ofta man hittar dessa på rea dessutom.

Chanel Eau de Teint. Eftersom jag bara har haft denna lätta foundation ett par veckor i juli, platsar den inte riktigt på månadslistan. Jag har dock använt den dagligen sedan jag köpte den, så det är väl inte omöjligt att det tar sig upp på listan över augustifavoriter!

Lätt och lystergivande foundationfavorit i juli.

Veet Déodorant Crème 3 jours. Sedan min deodorant från Vichy tagit slut, har jag använt denna Veet-deodorant, även den ett inköp från Paris. Den är supereffektiv, men samtidigt mild. Den torkar snabbt och verkar inte ha lämnat några fläckar. Tyvärr är den oerhört svår att få tag på utanför Frankrike, där man dock hittar den på de flesta livsmedelsaffärers hygienavdelning. Jag kommer att sakna den när den tar slut.

Idag har jag använt de flesta av dessa favoriter och visst får de följa med in i augusti också.

Ha en fin kväll!



Kommentarer

Populära inlägg