Första intrycket: Bioeffect EGF Eye Serum

Hallå lördag!

tisdagens önskelista fanns ögonserumet från Bioeffect, EGF Eye Serum, och det blev faktiskt ett köp. Nu har jag använt serumet ett par dagar, så jag tänkte skriva om mina första tankar kring det.

Jag köpte mitt serum på Åhléns som hade medlemserbjudande med rabatt i veckan.

Serumet kommer i en flaska med rollerapplikator i spetsen. För att få ut serumet till kulan, trycker man på en pump i andra änden av flaskan. Jag gillar den svala kulan, men tycker att pumpen är lite osmidig - det går inte att styra mängden produkt som trycks fram. Ingen produkt går dock till spillo, tack vare att man kan styra flödet med kulan. Efter att ha applicerat serumet med kulan, ska man massera in produkten med fingrarna. Jag passar på att göra lite massage genom att cirkla tio gånger runt ögat med- och motsols.

Rollerapplikator och pump.

EGF Eye Serum är doftlöst, tjockt och genomskinligt - precis som vanliga EGF Serum. Ögonserumet går dock utmärkt att använda både morgon och kväll, även om det rekommenderas att man väntar några minuter innan man lägger makeup ovanpå. Det går in i huden ganska snabbt, men känslan på huden är lite fuktig.

Flaskan innehåller 6 ml.

Bioeffect säger att serumet ska minska uppkomsten av linjer och rynkor, minska påsarna under ögonen och ge lyster och fasthet. Jag kan inte säga något om linjer och rynkor än, men jag kan se att jag på morgonen fortfarande har ett återfuktat ögonparti utan någon större svullnad. Jag har inte märkt av någon irritation, trots att jag har dygnet runt-linser och därmed ganska känsliga ögon.

EGF Eye Serum från Bioeffect gör ett gott första intryck.

Det ska understrykas att jag var positiv till serumet redan innan jag hade testat det, eftersom jag har haft en så positiv upplevelse av det vanliga EGF Serum. Mitt första intryck är i alla fall mycket gott - ögonpartiet är slätt och mjukt, vilket är vad jag vill ha av en ögonkräm. Jag hoppas att serumet även i fortsättningen ska vara en så här positiv upplevelse och att det ska vara drygt, för prislappen är rätt tilltagen.

Ha en fin lördag!


Kommentarer

Populära inlägg