Första intrycket: The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

Godmorgon onsdag!

När jag skrev om The Ordinarys nya mask härom veckan, fick jag flera tips på Instagram om ett av The Ordinarys serum, nämligen Niacinamide 10% + Zinc 1%. Serumet är främst till för acnebenägen hud med orenheter och tilltäppta områden, men niancinamide kan också minska rodnader och synliga porer. Jag har en del orenheter nu under sommaren och jag försöker alltid dämpa rodnader, så jag har tagit till mig tipset och testar nu Niacinamide 10% + Zinc 1%.

Niacinamide 10% + Zinc 1% från The Ordinary.

Serumet är förpackat i en typisk The Ordinary-flaska, i  stram apoteksstil med pipett och oerhört svår att öppna första gången. Grattis till er som får upp den med bara händerna! Själva serumet är ganska tjockt, färglöst, genomskinligt och utan doft.

Generös flaska på 30 ml för 69 kr. Svår att öppna första gången dock.

När jag applicerar det går det snabbt in i huden och min känsliga hud reagerar inte alls på det. Jag har varken fått någon aha-upplevelse eller negativ reaktion efter de första användningarna, men jag hoppas på positiva resultat om några veckor. Eftersom Niacinamide 10% + Zinc 1% inte kostar mer än 69 kr vore det toppen om det ger effekt.

Hoppas framförallt på jämnare hudton av detta serum.

Ni som har använt det, hur lång tid tog det innan ni såg resultat?

Ha en fin dag!





Kommentarer

Populära inlägg