Veckans hype, V32

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, Rocky Rose från Essie, har jag inte sett lika mycket denna vecka. Jag undrar dock fortfarande varför inte alla lack i kollektionen säljs här, för jag kan inte sluta tänka på det där mörkröda Bed Rock & Roll...


Denna veckas hype är en nyhet som många nog har sett fram emot - den allra första masken från The Ordinary. Salicylique Acid 2% Masque är en rengörande och exfolierande mask för acnebenägen hud. Den innehåller en blandning av kol och lera och rekommenderas för alla hudtyper utom den känsliga. Man kan ha den i hela ansiktet eller bara på utsatta partier för att rengöra tilltäppta porer.


Videon nedan visar masken, men tar också upp en hel del av de konspirationsteorier och kontroverser som har förknippats med The Ordinary. Läs gärna kommentarsfältet om du är intresserad av debatten kring The Ordinary. Intressant är att märket nu för första gången gör reklam för sina produkter och att masken har en annan prissättning än det övriga sortimentet. Jag hittar inte masken på någon svensk sida än, så jag vet inte vad den kommer att kosta här - men följer den amerikansk prissättning blir det nog runt 120 kr.


Den här masken är inget för min hud, men jag kan tänka mig att den passar utmärkt för en oren yngre hudtyp. Prissättningen - även om den är högre än tidigare - gör nog att masken kan bli en storsäljare.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg