Kvällsrutin i augusti

Jag ändrar hela tiden lite grann på mina hudvårdsrutiner, så ikväll tänkte jag visa min nuvarande kvällsrutin. Det måste erkännas att jag är mycket nöjd med den. Ja, förutom att jag inte börjar med den direkt när jag kommer hem som jag gjorde i våras, där ska jag försöka förbättra mig.

Många favoriter i denna rutin.

Jag dubbelrengör med två rengöringsfavoriter, först L'Huile från Chanel och därefter med Goatmilk Moisturizing Cleanser från Kate Somerville. Det är verkligen en lyxkombo som gör det till en glädje att tvätta ansiktet.

Jag gillar verkligen denna lyxiga rengöringskombo.

Sedan använder jag Glycolic Fix Daily Cleansing Pads från NIP + FAB. Jag hade inte väntat mig att jag skulle gilla dem så mycket som jag gör, men de är verkligen bra för min hud. Efter padsen brukar jag använda en mist, oftast The Mist från La Mer. Den börjar dock ta slut, så därför är jag sparsam med den - ett helt ologiskt resonemang när det gäller hudvård.

Denna duo är inte dum, den heller. 

Avslutningsvis blir det EGF Serum från Bioeffect, både det vanliga och ögonvarianten. Ovanpå lägger jag nattmasken Overnight Bronze & Glow från Charlotte Tilbury, som jag är så glad över att ha i min ägo igen.

Härlig avslutning på kvällsrutinen.

Ikväll ska jag försöka starta tidigare och använda jade-rollern igen, för den har vilat länge i kylskåpet nu. Jag börjar direkt!

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg