Morgonrutin i augusti - och lite mer om Niacinamide 10% + Zinc 1%

Godmorgon torsdag!

Igår skrev jag ett inlägg om min nuvarande kvällsrutin, så idag följer jag upp med morgonrutinen. Så här ser den ut för tillfället:

Dagens morgonrutin.

Jag börjar med rengöring med Goat Milk Moisturizing Cleanser från Kate Somerville, som torkas bort med urkramad tvättlapp. Det händer att jag slarvar och tvättar ansiktet i duschen, där jag har Cleansing Foam från Babor. Mitt ansikte mår inte bra av att sköljas med mängder av varmt vatten, så jag försöker att torka bort min rengöring istället.

Fortsätter att testa niacinamide-serumet från The Ordinary.


Efter rengöringen blir det mist, oftast French Rose Mist från Sampar och därefter Premium Lotion från Hada Labo.  Jag tar ytterligare ett lager mist och sedan är det dags för serumet Niacinamide 10% + Zinc 1% från The Ordinary. Jag blev tipsad om att det även fungerar som punktbehandling på finnar och blemmor, så det har jag tagit till mig. Ibland tycker jag att min hud luktar lite fermenterat av serumet, är det möjligt eller inbillar jag mig?

Så här i slutet av sommaren är det inte mycket kvar i tuben.

Till ögonpartiet använder jag EGF Eye Serum från Bioeffect. Fukt och SPF får jag från Akademiklinikens Day Maximal Sense SPF 50 som får avsluta morgonrutinen.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg