Tillbaka till vardagen-makeup

Idag var alltså första arbetsdagen igen, kul att vara tillbaka och träffa kollegerna men vemodigt att sommarledigheten är över. Det är svårt att gå upp tidigt igen, så jag hade förberett en snabb makeup.

Mise-en-place dagen innan.

Till basen hade jag YSL Touche Éclat High Cover som concealer, som foundation Chanel Les Beiges Eau De Teint, bronzer Chanel Les Beiges Healthy Glow Sheer Colour Stick, rouge Nars Orgasm och puder Laura Mercier Translucent Loose Setting Powder. Det låter som en hel del produkter, men det tar faktiskt bara ett par minuter.

Basprodukter.

Till ögon och bryn använde jag Anastasia Beverly Hills DipBrow Gel i taupe för att ge färg och volym åt brynen och därefter Brow Gel i clear från samma märke för att fixera brynen. Som ögonskugga hade jag två pennor från By Terry, Ombre Blackstar i Frozen Quartz och Bronze Moon. Till sist mascara från Hourglass, Caution Extreme Lash Mascara.

Ögonprodukter.

Till läpparna hade jag Lisa Eldridge Love of My Life som ligger i handväskan och därmed applicerades på bussen till arbetet.

Läppstiftet ligger nu i handväskan.

Jag lägger ofta fram mina makeupprodukter kvällen innan, så behöver jag inte fundera på morgonen och kan variera färgerna lite. Annars skulle jag nog ha samma färger varje dag. Imorgon blir det nog den smarta Instant Look In a Palette i Beauty Glow från Charlotte Tilbury. Tyvärr är denna palett utgången, men jag tror att den som släpps till jul blir lika användbar.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg