Välkommen tillbaka, Overnight Bronze & Glow!

Förra fredagen tipsade jag om att Cult Beauty hade 20% på hudvård, så det blev ett köp av en av mina gamla favoriter, nattmasken med bus-effekt från Charlotte Tilbury, Overnight Bronze & Glow. Jag har saknat den sedan min förra tub tog slut i februari och jag vill inte gå hösten till mötes utan en ny.

Notera klistermärket överst på tuben.

Detta är min tredje tub, och liksom på de två första har tuben ett klistermärke där namnet på masken är ändrat. När jag köpte den första masken tänkte jag att det berodde på att masken var ny och att de ändrat namnet i sista stund, men nu börjar jag undra vad det beror på. Namnet under klistermärket är Dream Bronze Mask - och det hade väl funkat också? Charlotte Tilbury har dock verkligen anammat "glow", så jag antar att man är ute efter konsekvens.

Tydligen hette den Dream Bronze Mask från början.

Masken är en vit och lättflytande kräm, i en lätt konsistens nästan åt geléhållet. Den ger mycket fukt, men väldigt lite färg. Den färgar inte av sig på örngott eller kläder. Jag ser en liten skillnad i hudton efter den första natten, men man får använda den flera nätter i rad för att se någon stor skillnad. Det är alltså svårt att göra fel och bli strimmig eller orange av den.

Välkommen tillbaka, Overnight Bronze & Glow!

Jag har aldrig känt den typiska bus-lukten av Overnight Bronze & Glow, men själva masken är lätt parfymerad. Eftersom detta är min tredje tub, är jag mycket nöjd med masken. Det finns dock en hel del negativa recensioner om den, så alla är inte lika förtjusta i den. Jag är dock väldigt glad över att ha en ny tub, så i natt sover jag med den ovanpå EGF Serum.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg