Veckans hype, V31

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, SPF och diskussionen kring den, är fortfarande aktuell och kommer nog att fortsätta vara det en tid framöver. Denna veckas hype är Rocky Rose, en ny kollektion från Essie som endast säljs hos Åhléns.


Kollektionen består av nio lack i neutrala jordtoner, inspirerade av färgerna man upplever under en hajk i Klippiga bergen, kanske vid solnedgång. De nio lacken är från vänster till höger på handen ovan: Come Out To Clay, Around The Bend, Set In Sandstone, Cliff Hanger, Into The A-Bliss, Rocky Rose, No Shade Here, Yes, I Canyon och Bed Rock & Roll.


Videon ovan visar lacken och färgerna väl - en del av lacken gör sig inte lika bra på bild som på film. Jag skulle kunna bära alla lack i kollektionen, de är verkligen perfekta för hög- och sensommar. Både malvafärgade Into The A-Bliss och mörkröda Bed Rock & Roll är nyanser som saknas i min nagellackssamling, men som jag gärna skulle ha.

Dessa lack finns hos Åhléns. Yes, I Canyon verkar vara populärast i Malmö, medan Rocky Rose är populärast i nätbutiken, där det är slutsålt.

Av någon anledning har Åhléns inte hela kollektionen, utan tre lack saknas (Come Out To ClayAround The Bend och Bed Rock & Roll). Jag har frågat Åhléns under deras bild på Instagram, utan att ha fått svar. När jag tittar på andra europeiska sidor som säljer kollektionen är det samma sak där, samma tre lack saknas, så antagligen har det med EU-regler att göra. Vi får helt enkelt klara oss utan Bed Rock & Roll.

Förutom denna hype, så har väl ingen missat att skönhetsgurun Caroline Hirons är i Sverige för tillfället. Ni som är i Stockholm kan gå och träffa henne idag på Vau de Ville - det hade jag gjort om jag hade kunnat!

Ha en fin dag!




Kommentarer

Populära inlägg