Essies höstkollektion 2019

De senaste dagarnas oväder har fått mig att inse att hösten är på väg - och därmed även höstkollektionerna. Ikväll tänkte jag att vi skulle kika lite på Essies höstkollektion för att se om det finns några lack som kan toppa min favorit från förra hösten, Say It Ain't Soho.


Årets kollektion flörtar verkligen med höstromantik, med lack som fått namn som On The Bright Cider och Sweater Weather. Kollektionen i sig har inget annat namn än Fall Collection och består av sex lack: Home Grown (persikofärgat pärlemorlack),  On The Bright Cider (kolafärgat krämlack),  Easily Suede (grått krämlack),  Hay There (smörgult krämlack), Rust Worthy (mörkorange metallic) och Sweater Weather (skogsgrönt skimmerlack).



Förra höstens favorit Say It Ain't Soho är ganska lik Rust Worthy.

Mina favoriter är de tre sistnämnda - och visst har Rust Worthy en hel del gemensamt med Say It Ain't Soho? Jag tycker också att Hay There påminner en hel del om sommarens favorit Summer Soul-Stice.




Summer Soul-Stice är lite ljusare än Hay There - men visst är de lika?

Jag saknar ett mörkare rött - gärna med skimmer - i kollektionen, för det är en färg jag vill bära efter sommarens ljusa lack. Nu ska jag dock ta itu med en lite längre kvällsrutin, både mask, retinol och fransserum blir det denna onsdag.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg