Höstmanikyr med & Other Stories Kasuri Ruby Nail Colour

Jag skrev ju tidigare i veckan om höstmakeup. Nu har mina naglar fått lite höstfärg, av Kasuri Ruby Nail Colour från & Other Stories, som jag målade på sent i tisdags kväll. Lacket är ett mörkrött skimmerlack, men skimret syns bara i dagsljus. Som underlack hade jag som vanligt Sally Hansen Miracle Cure och som överlack blev det Essie Gel-Setter. Jag nändes inte missfärga mitt nya Seche-Vite.

Som så många andra har jag nu korta och mörka naglar.

Det är väldigt lättlackat och täcker bra. Trots att jag målade på det i svag belysning, höll det sig mestadels på nageln. Två lager täckte bra. Så här två dagar senare ser det fortfarande ut som det gjorde i tisdags när det var nytt. Jag är alltså väldigt nöjd med lacker, både färgen och hållbarheten.

Utan direkt dagsljus ser man knappt skimret.

Jag noterade för övrigt vid lunchen idag att jag inte direkt är den enda på min arbetsplats med korta, mörka naglar. Hösten är här.

Kasuri Ruby kommer att användas flitigt på mina naglar under den tidiga hösten.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg