Höstens makeup

Godmorgon tisdag!

Idag ska det bli storm i Skåne, så det är väl bara att acceptera att hösten är här. Jag kommer inte att ge upp min sommarmakeup med BUS och lättare bas än på ett tag, men börjar ändå snegla mot hösttrenderna.

Mörka höstnaglar på ingång.

Det jag är mest sugen på att är att låta naglarna byta färg. Gula Summer Soul-Stice får ge plats åt mörkare färger. Som vanligt gillar jag mörkrött, Chanels Le Vernis i Rouge Noir är en klassiker jag alltid återvänder till. Nu i september tycker jag blir det nog lite ljusare rött dock, en mörk bärig nyans vore fint. Jag ser också fram emot skimrande brunorange på naglarna, så Say It Ain't Soho kommer nog att tas fram igen. Jag har ännu inte sett Essies höstkollektion i butik.


När det gäller övrig makeup kommer min höstlook se ut ungefär som förra hösten, gyllene nyanser till ögonen och bäriga läppar. Det verkar som att höstens ögonskuggor går mer åt gult guld än de bronstoner och rosa nyanser vi har sett ett tag. Att Urban Decays Naked Honey sålde slut direkt den släpptes hos Sephora kan väl tyda på att vi längtar efter gult?


Förutom de guldgula färgerna, tycker jag mig ha sett en del grönt, t ex hos Charlotte Tilbury. Det är en fin färg på ögonen, som jag dock inte ha burit på många år. Kanske är det dags igen, hösten 2019? Det verkar också som att den allra mest extrema highlighter-trenden med strobe-metallic på kindbenen är ersatt med ett mattare uttryck. Detta gäller dock inte läpparna, där matta liquid lipsticks inte syns längre. Många märken verkar gå tillbaka till de klassiska läppstiften igen, men med uppdaterad och återfuktande formula. Jag kommer att titta på Linda Hallbergs Fantasticks och Chanels läppstift.


Idag blir det hösttröja på - kanske matchad med ett klassiskt läppstift.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg