Ny palett från Charlotte Tilbury - perfekt en stressig måndagmorgon

Godmorgon måndag och höstdagjämning!

Det märks att det är mörkare nu, det börjar bli svårare att komma upp i tid på morgonen. Därför kom det som en glad överraskning att Charlotte Tilbury har utökat sin Pillow Talk-kollektion med ännu en kvartettpalett och ett läppglans. Jag har tidigare skrivit om Pillow Talk-kollektionen, som kännetecknas av de mjuka rosa nyanserna.  Den nya paletten innehåller mer skimmer än tidigare Pillow Talk-skuggor och den ser ut att kunna passa de flesta hudtoner.


Jag gillar verkligen de här kvartettpaletterna. Skuggorna är enkla att arbeta med, de utgör en redan färdig look och de är perfekta när man har ont om tid. Förra veckan använde jag enbart någon av dessa paletter till ögonen tidiga vardagsmorgnar.

Två av mina kvartetter från Charlotte Tilbury, Exaggereys till vänster och den första Pillow Talk till höger - med matta skuggor förutom effektskuggan. Ögongskuggspennan Ombre Blackstar i Frozen Quartz är perfekt som primer, basskugga och inliner.

Färgerna är välpigmenterade, ljusa skimmerskuggor som inte smular under ögonen eller blir fläckiga om man råkar ta för mycket på borsten. Man behöver inte ens sudda dem särskilt mycket. Jag har inte tid för ögonprimer till vardags, däremot tar jag min By Terry Ombre Blackstar i Frozen Quartz på hela ögonlocket och under ögat. Jag tycker att en ljusrosa eller ljus persikofärgad skimmerskugga i inre ögonvrån öppnar upp blicken bra. Förr brukade jag ha en vaniljfärgad inliner (Isadora Inliner i 56 Blonde) för att se piggare ut, men nu har jag bara Ombre Blackstar både i ögonvrån och som inliner.

Dagens ögonskuggor.

Idag blir det kvartettpaletten Exaggereyes, jag gillar det gyllene skimret i den. De rosa nyanserna i Pillow Talk är också fina, men de är inget jag förknippar med höst.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg