Septembers favoriter

Nu är det bara några timmar kvar av september 2019, så det är dags för månadens favoriter. Här finns inlägget med augustifavoriterna.

Septembers favoriter.

La Mer The Lifting and Firming Mask. Den här masken är jag oerhört förtjust i. I natt sov jag med den och min hud är fortfarande alldeles mjuk och plumpad - inte illa en regnig måndag. Hade den inte varit så dyr, hade jag haft den flera gånger i veckan.

Nuvarande favoritmask!

The Hairstory Hair Massage Brush. Denna favorit är lite mer budgetvänlig och dessutom tror jag att det kommer att dröja innan jag behöver köpa en ny. Att använda en mjuk massageborste vid hårtvätt är ett av de bästa drag jag gjort på länge. Jag tycker att jag tappar mindre hår än tidigare och att min hårbotten mår bättre och känns renare.

Schampoborsten är ett fantastiskt fynd.

Medik8 Retinol 3 TR Serum. Nu är jag inne på femte veckan med retinolserumet, som jag använder varannan kväll. Jag har inte fått någon negativ reaktion av det, utan bara ett positivt resultat. Jag ser framförallt skillnad på porerna, som börjar se mindre ut. Det ska bli spännande att se hur resultatet blir om ett par månader.

Denna provflaska är dessutom dryg.

& Other Stories Kasuri Ruby Nail Colour. Det är något visst med mörkrött på naglarna, visst? Det här har dessutom lite skimmer i sig och sitter som berget, vilket ju är extra viktigt med mörka lack. Jag har faktiskt inte använt något annat lack sedan jag köpte Kasuri Ruby, så nu måste jag nog variera mig lite.

Septembers favoritlack.

Sisley Instant Éclat Primer. Som den vinner i längden, denna primer! Jag tyckte att den var bra redan vid första användningen, men nu tycker jag att den är fantastisk. Precis lagom med lyster, utan att det blir glittrigt, och dessutom är de hudvårdande egenskaperna märkbara. Både kortsiktigt och långsiktigt blir man alltså lite spänstigare i huden av Sisleys primer.

Vinnare i längden.


Bubblare:

Medik8 Full Lash & Brow. Jag har varit väldigt orättvis mot detta serum, för det fungerar ju! Det var bara lite tid som krävdes, så började brynen växa. Jag kommer alltså att fortsätta använda detta dagligen i ett par månader till och när jag är nöjd med brynen, blir det ett par gånger i veckan - precis som jag gör med fransserumet från Revitalash.

Äntligen resultat!


Chantecaille Faux Cils. Den här mascaran glädjer mig varje morgon. Fransarna blir långa och separerade, utan att det blir kladdigt. Jag har för det mesta bråttom när jag sminkar mig, så det är viktigt att min mascara håller sig på plats direkt.

Byredo Slow Dance. Jag äger inte denna doft än (även om jag börjar se testflaskan nere på Kicks lite som min egen), men kommer för alltid att förknippa september 2019 med denna doft. Den är helt enkelt underbar.

Ja, det blev många bra produkter även denna månad. En del av dem finns nog kvar på oktobers favoritlista också.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg