Veckan som gått + söndagsmasken

Hej söndag!

Den tredje veckan i september är snart förbi och här i Malmö är det underbart väder. Det finns väl inget bättre väder för hår och hud än mild septembervärme? Idag ser jag tillbaka på skönhetsveckan som gått - som för mig har präglats av spännande nyheter.

Veckans bästa är den nya doften Slow Dance från Byredo. Jag vågar inte berätta hur många gånger jag har testat den på Kicks den gångna veckan. Jag har till och med sprayat på klockarmbandet så att doften ska finnas kvar på handleden även efter dusch.


En annan nyhet jag gläds åt att få testa är det hajpade foundationsticket från Westman Atelier, för jag hittade prover att köpa på Niche-Beauty. Jag beställde ett av deras Sample Set som innehåller tre nyanser av Westman Ateliers foundation och dessutom By Terry Mini Hyaluronic Hydra-Powder, Chantecaille Just Skin Tinted Moisturizer i Vanilla 1,5 ml, Juice Beauty Flawless Serum Foundation TRIO 1 Set med 3 nyanser, Und Gretel LIETH Make-up 1 ml, 10€ Niche Voucher och small Niche Beauty bag. Jag hoppas på snabb leverans!

Ytterst lite avskavt längst ut på tipparna, annars fortfarande jättefint.

Ytterligare en bra sak har visat sig vara lacket Kasuri Ruby från & Other Stories. Efter fem dagar är det fortfarande jättefint.

Alla andra får så fina bryn av detta - varför inte jag?

Veckans sämsta är tyvärr min ständiga fråga: Varför får jag ingen supereffekt av brynserum? Nu har jag använt Medik8:s brynserum Full Lash & Brow varje kväll i över tre veckor, men jag har tyvärr inte sett några fantastiska resultat.


Ser verkligen fram emot den här kombinationen.

Söndagsmaskerna denna söndag blir bara en mask, men i kombination med en olja från samma serie: Sisley Black Rose. I skönhetsgåvan från Space NK fanns 3 ml av den dyrbara oljan Huile Précieuse à la Rose Noire, så ikväll blir det lyxhudvård. 

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg