Veckans fortfarande ganska dyra fynd: Chantecaille Faux Cils + Victoria Beckham Beauty

Hallå lördag!

Jag måste börja med att säga att jag blev så positivt överraskad av veckans hype, Victoria Beckham Beauty. Det är en liten makeup-kollektion som har släppts - men så fin och lyxig den ser ut! Det är smarta och användbara ögonpaletter där skuggorna fått varierande utrymme efter användningsgrad. De ljusa basskuggorna är stora, de mer spektakulära effektfärgerna är mindre. Jag tycker också att kajalpennorna ser fantastiska ut, framförallt Bronze.

Chantecaille Faux Cils Mascara.

Dagens inlägg handlar dock om något som visade sig bli veckans fynd - om än fortfarande ganska dyrt. I början av veckan fick jag hem min beställning från Space NK, men den stora skönhetsgåvan The Experts' Edit. En av de produkter jag såg fram allra mest emot var min favoritmascara Faux Cils Longest Lash från Chantecaille. Det visade sig att den mascara som ingick i gåvan var den nästan hälften så dyra (drygt 400 kr)  Faux Cils.

Svart och smidig.

Min besvikelse övergick snart i förtjusning, för den här är också fantastisk. Den är lätt att applicera - hur bråttom man än har så fastnar mascaran bara på fransarna, inte på huden. Fransarna blir längre och får mer volym, men de känns fortfarande mjuka och böjliga. Svärtan och fransarnas böj håller hela dagen och det blir inget smul eller mörka skuggor. Dessutom ska den vara vårdande för fransarna. Jag är så imponerad av Chantecailles mascaror.

Mjuka fransar med Faux Cils.


Ha en härlig lördag!

Kommentarer

Populära inlägg