Essie Winter 2019 Collection

Godmorgon tisdag!

Sedan ett par månader tillbaka har jag nästan bara burit mörkrött nagellack, oftast Kasuri Ruby Nail Colour från & Other Stories som jag köpte i mitten av september och de senaste veckorna Essie Expressie i färgen Not So Low-Key. Även om jag fortfarande trivs med mörka naglar, börjar jag snegla mot julkollektionernas nya lack. I dag kikar jag därför lite närmare på Essies vinterkollektion 2019 som finns ute nu.


Årets vinterkollektion är inspirerad av vinterns fester och paketinslagning, med glitterlack i olika färger, från ett halvopakt vitt till mörkt buteljgrönt. Till min stora förtjusning har Essie med ett gult lack även i denna kollektion, med guldgula Caught On Tape.


Övriga färger i kollektionen är Making Spirits Bright (silver), Knotty Or Nice (röd), Let It Bow (vit), Under Wraps (grön) och Tied And Blue (blå). Jag tycker att alla ser fina och bärbara ut, men vet med mig att jag inte skulle använda dem så mycket eftersom jag tycker att glitterlack är så svåra att ta bort.

Ha en fin dag!



Kommentarer

Populära inlägg