Första intrycket: La Mer Merry Little Miracles Set

Godmorgon måndag och Singles Day!

Sedan jag kom hem i tisdags har jag använt mitt nya Merry Little Miracles Set från La Mer som jag köpte på Sephora. Jag hade för avsikt att bara använda det i min morgonrutin, men jag kan helt enkelt inte låta bli att använda det på kvällarna också. Kitet består av fyra produkter, Crème de la Mer Moisturizing Cream, The Regenerating Serum, The Treatment Lotion och The Eye Concentrate. Det är all återfuktning jag behöver en vanlig dag i november.

Bilden lurar ögat, produkterna är väldigt små. Den vita burken innehåller 15 ml.

Jag börjar med att på rengjord och fuktig hud klappa in några droppar av The Treatment Lotion. Det är en tjock vätska som det är lätt att ta för mycket av, öppningen på flaskan är alldeles för stor. Därefter tar jag lite av ögonkrämen The Eye Concentrate och duttar på runt ögonen. Sedan tar jag 1-2 pumptag av The Regenerating Serum som jag masserar in i huden. Till sist värmer jag lite av krämen Crème de la Mer Moisturizing Cream och trycker in den med handflatorna i huden. Alla produkterna har den typiska La Mer-doften och alla känns milda och snälla mot huden.

I denna ordning använder jag dem.

La Mer utlovar förändring redan vid första användandet och ja, visst känns min hud sammetslen på ett nytt sätt. Det är en härlig känsla, som jag gärna vill känna varje dag. Ända sedan jag hörde historien om La Mer för första gången -  hur den brännskadade läkaren experimenterade i åratal tills han fick fram The Miracle Broth, det hemliga elixiret i La Mer-produkterna - har jag velat testa märket. Jag vet inte hur mycket jag påverkas av bakgrundshistorien och den aura av lyx och flärd som omger La Mer, men säkert är det en hel del. Just nu är jag mycket förälskad i Merry Little Miracles Set.

Populärt kit som sålde slut direkt.


Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg