La Mer The Multitudes Of Moisture Collection

Godmorgon onsdag!

Förra veckan hittade jag The Multitudes Of Moisture Collection från La Mer när jag var inne på Kicks. Jag har bevakat kitet länge, för förra året sålde det slut direkt. Kitet innehåller handkrämen The Hand Treatment (50 ml) och läppbalsamet The Lip Balm (9 g), förpackade i en fin necessär.

The Multitudes Of Moisture Collection eller La Collection Hydratante Mains et Lèvres.

Till skillnad från produkterna i det amerikanska La Mer-kitet, är dessa produkter i lite mer rejäla storlekar. Läppbalsamet är i originalstorlek och handkrämen i halv storlek. Bägge produkterna är väldigt dryga, så jag räknar med att de kommer att räcka länge. Det bästa är dessutom att de varar länge på huden - smörjer jag in mig på kvällen är jag återfuktad tills jag tvättar mig nästa dag.

Det amerikanska julkitet från La Mer.

Handkrämen är en vit, ganska lättflytande kräm som snabbt sjunker in i huden. Den känns lätt, inte alls fet eller klibbig, så till en början tvivlade jag på om den verkligen skulle räcka till. Det gör den, med råge. När jag tvättade händerna första morgonen efter användning, slogs jag av att händerna kändes nyinsmorda, som att krämen väcktes till liv på nytt i kontakt med vattnet. Denna känsla upprepades dessutom när jag diskade efter frukosten, utan att jag hade smort in mig med ny kräm. Doften är La Mers vanliga diskreta havsdoft, som snabbt försvinner. Bra om man är känslig för doft, tråkigt om man som jag gillar doft.

Handräm och läppbalsam.

Trots att jag verkligen uppskattar handkrämen, är det läppbalsamet som är min favorit i kitet. Det är smidigare i konsistensen än andra läppbalsam jag äger, nästan som vaselin. Doften är en varm mint, som känns lite mentholpirrande på läpparna. Det blir dock ingen plump-effekt av mentolen, utan den är bara lindrande. Min tidigare läppfavorit By Terry Baume de Rose har fått en utmanare om titeln. Jag föredrar fortfarande rosdoften hos Baume de Rose framför menthol, men La Mers konsistens gör deras läppbalsam mer lättapplicerat. När det gäller återfuktning är de lika bra.

Av de två julkiten från La Mer är alltså detta det jag tycker är det bästa. Det kostar 750 kr, vilket är nästan hälften av vad jag fick betala för det andra. Förhoppningsvis kommer dessa produkter att räcka länge - och den fina necessären kommer jag säkert att få mycket användning för.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg