Foundation i slutet av september

Fredagkväll i september, då är det dags att ta fram foundationflaskorna!

Nu börjar jag tycka att det är dags för lite mer täckning och har därför ändrat lite på min bas, så som den såg ut i somras.  Det är inte längre så varmt att sminket riskerar att smälta bort, så nu pudrar jag inte längre ovanpå primern (vilket jag gjorde i somras), utan applicerar basen direkt på primern.

Jag börjar fortfarande med lite av Charlotte Tilburys Hollywood Flawless Filter i nyansen 3. Jag stryker av applikatorn på handryggen två gånger och duttar sedan på produkten med fingrarna, jag vill inte använda applikatorn och sedan stoppa ned den i flaskan. Filtret applicerar jag under ögonen, ned i en triangel mot näsvingarna. Jag lägger också en bred linje vågrätt i mitten av pannan och sedan lägger jag lite på näsrygg och kindben.

Primers från Cover FX och Becca, Hollywood Flawless Filter, concealer och puder från Charlotte Tilbury, CC-cream från
Peter Thomas Roth och foundation från Chanel.

Det som finns kvar av HFF blandar jag med min foundation, som består av Peter Thomas Roth CC-cream (har utgått ur sortimentet) och Chanels Vitalumière Satin Fluid Makeup SPF 15 i 20 Clair och applicerar med fingrarna. Enbart Chanels foundation hade blivit för ljust och täckande än så länge. Därefter applicerar jag concealer Magic Away från Charlotte Tilbury, främst under ögonen med även på rodnader på kinder och näsvingar. Därefter pudrar jag på  det pressade pudret Airbrush Flawless Finish i Medium 3 från Charlotte Tilbury för att fixera basen.

Till sist lägger jag på bronzer, rouge och highlighter för att ge liv och skapa nyanser i ansiktet, men det återkommer jag till i ett eget inlägg.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg