Veckans hype V38

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype Reveal peel syns fortfarande en hel del, men denna vecka är det en annan produkt som dominerar i mina flöden. Jag tror aldrig en svensk ansiktsmask har visats så mycket som Sjö skins The Happy Honey Mask (ca 490 kr för 60 ml).


Sjö Skin kommer från Karlstad och deras filosofi är "less is more". Följaktligen innehåller The Happy Honey Mask enbart sex ingredienser: honung från Älvbacka, pärlkorn (coix-seed), kaolinlera, glycerin från vegetabiliskt ursprung, zemea propanidol och kalamin. Den innehåller inga konserveringsmedel, så man får vara försiktig så att det inte kommer in bakterier i burken.

The Happy Honey Mask ska detoxa och rena,  ljusa upp och exfoliera, lugna och minska rodnad, skydda mot fria radikaler, minska pigmenteringar samt stimulera kollagen- och cellregeneration. Man penslar på masken och låter den verka 15-30 minuter innan man försiktigt tvättar av den genom att varsamt massera de små pärlkornen. Masken ska användas 3-5 gånger i veckan.

Vad tror ni? Jag blir nyfiken på masken, även om jag inte uppskattar mekanisk exfoliering med korn. Det verkar också svårt att hinna med att lägga masken 3-5 gånger i veckan, även för mig som gillar att hålla på med hudvård! Som alltid när en produkt får en sådan hype, vill jag gärna läsa lite fler recensioner innan jag testar själv.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg