Essies vinterkollektion

Hej lördag!

Idag tänkte jag visa Essies vinterkollektion, som innehåller flera fantastiskt fina lack. Kollektionen är i limited edition, så är det något av lacken man gillar får man slå till direkt.

Essie Winter 2018
Här ovan ser vi de sex lacken i kollektionen: Polar-izing (ljusrosa skimmer), Just The Way You Arctic (lilagrått krämlack, ) Glow With The Flow (mellanblått skimmer),  Million Mile Hues (kromlack i guld), Sights On Nightlights (plommonfärgat krämlack) och Hear Me Aurora (rödrösa krämlack).

En av favoriterna i kollektionen.

Kollektionen innehåller kanske inte vad vi i Sverige anser vara vinterfärger, men Essie har ofta ljusa lack i sina vinterkollektioner. Min favorit bland vita nagellack, Tuck It in My Tux, kommer t ex från en vinterkollektion för några år sedan. I årets vinterkollektion finns flera lack jag gärna skulle bära - det är egentligen bara ljusrosa Polar-izing och mörklila Sights On Nightlights som inte lockar mig så väldigt. Favoriterna är dock mellanblå Glow With The Flow och lilagrå Just The Way You Arctic.

Just The Way You Arctic ska jag försöka få tag på. Det påminner lite om Chanels Tenderly som kom för ett par år sedan och som jag trivdes så bra i.

Vad tycker du om Essies vinterkollektion, är det något lack som du vill bära i vinter?

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg