T.L.C. Sukari Babyfacial™ - första intrycket

Godmorgon tisdag!

Igår fick jag hem T.L.C. Sukari Babyfacial™ från Drunk Elephant, en exfolierande mask som jag önskat mig så länge. Den innehåller för mycket syra (en kombination av 25% AHA och 2% BHA) för att få säljas i EU, men i USA går det bra. Masken är en storsäljare och den har bl a vunnit Allures Best of Beauty, så den kan alltså inte vara så särskilt skadlig.

Glädjen när man får en amerikansk Sephora-kasse med T.L.C. Sukari Babyfacial™!

Masken ska appliceras på rengjord hud och därefter verka i 20 minuter. Man bör inte använda den mer än en gång i veckan. T.L.C. Sukari Babyfacial™har en mycket genomtänkt pumpförpackning, som ska vara lufttät. Själva masken är en beige kräm, utan någon särskild doft. Vid applicering sticker det rejält i min hud, men det lägger sig efter ett par minuter.

När jag tvättar bort den efter 20 minuter börjar det sticka igen, när masken reagerar med vattnet. Min hud känns oerhört len och spänstig, när jag drar i huden studsar den direkt tillbaka. Detta gör mig oerhört imponerad. Mina kinder är dock ganska röda, så masken är eventuellt lite för kraftfull för min hudtyp. För bästa resultat ska man badda in Drunk Elephants Virgin Marula Luxury Facial Oil, vilket jag gör eftersom jag fick med en provförpackning på 3 ml. Här har jag skrivit om oljan tidigare. Oljan har dock ingen direkt lugnande effekt, för först efter ett par timmar har mina röda kinder lugnat sig.

50 ml T.L.C. Sukari Babyfacial™ och en provförpackning på 3 ml av Virgin Marula Luxury Facial Oil.

Första intrycket av T.L.C. Sukari Babyfacial™är alltså att det är en mycket effektiv enzymmask i smart förpackning. Masken jämnar ut min hudstruktur och gör min hud betydligt spänstigare, men kinderna blossar också en del.


Jag hittade en underbar video där Kathrin McCarty, en amerikansk kvinna i 50-årsåldern med superkänslig hud, testar masken för första gången. Slutet var inte vad jag hade väntat mig!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg