Årets hårvård: Lernberger Stafsing Scalp Serum Soothing & Refreshing

Hej torsdag!

Ikväll är det dags för det fjärde inlägget om Årets hårvård och nu har turen kommit till Scalp Serum Soothing & Refreshing från Lernberger Stafsing.

Produkterna som nominerades i Årets hårvård, redan det en utmärkelse i sig.

Jag har inte haft ett serum för hårbotten tidigare, men jag upplevde att det hade samma effekt som en bodylotion kan ha för huden. Det känns helt enkelt vårdande och som ett extra skydd. Det blev särskilt tydligt för mig när jag under kalla decemberdagar tvättade håret med löddrande schampo och balsam, då kändes hårbottnen lite mer utsatt. Jag har tagit för vana att massera in lite serum i min hårbotten när jag har tvättat håret och gillar känslan av det.

Hårbottenserum från Lernberger Stafsing.


Serumet innehåller hyaluronsyra, selleriextrakt, allantoin och salicylsyra som ska motverka klåda och mjäll samtidigt som det lugnar och balanserar en irriterad och känslig hårbotten. Eftersom jag inte har några problem med klåda eller mjäll, kan jag inte uttala mig om den delen. Däremot är serumet lugnande och gör inte hårbotten fet eller kladdig. Förpackningen är genial, den lilla armen kan man få in längst in i håret och bara spraya på hårbottnen. Om man har problem med sin hårbotten, rekommenderar jag att man testar detta milda serum.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg