Årets hårvård: Olaplex No.4 Bond Maintenance™ Shampoo och No.5 Bond Maintenance™ Conditioner - vinnaren!

Hej lördag!

Idag är sista dagen av semestern, ikväll flyger vi hem. Det är också sista inlägget om hårvårdsprodukter jag testat inför Daisy Beauty Awards och idag är det den produkt som jag nog var allra mest nyfiken på när jag började testa, No.4 Bond Maintenance™ Shampoo och No.5 Bond Maintenance™ Conditioner från Olaplex. Det var också dessa produkter som vann Daisy Beauty Award i kategorin Årets hårvård.

Alla nominerade produkter i Årets hårvård.

No.4 och No.5 lanserades förra året, som ett komplement och upprätthållande av Olaplex salongsbehandlingar. Schampot ska återställa fukten i håret och balsamet ska reparera. Bägge två innehåller Olaplex egen molekyl som sammanlänkar svavelbindningar, för att sammanlänka bindningar som slits dagligen vid t.ex kamning.

No.4 och No.5.

Jag har aldrig testat Olaplex salongsbehandlingar, däremot har jag haft blandad framgång med inpackningen No.3 för hemmabruk (här skrev jag om den, tillsammans med andra produkter som alla utom jag verkar gilla). No.4 och No.5 passade mitt hår bättre än inpackningen, men det blev ingen favorit. Det kändes som att det var lite för kraftiga produkter för mitt nordiska hår, som blev lite nedtyngt av det. Många är dock anhängarna av No.4 och No.5 - de blev ju nominerande till topp 5 i Årets hårvård.

No. 3 från Olaplex.

Mina förväntningar och förhoppningar på Olaplex infriades alltså inte. Jag tycker att de har så snygga förpackningar, så jag hade önskat att innehållet hade matchat det och givit mig lika strålande resultat som så många andra vittnar om.

Nu ska jag njuta av de sista timmarna i solen innan det bär av hemåt. Ha en fin lördag, så hörs vi från Malmö imorgon!

Kommentarer

Populära inlägg