Resemakeup - en necessär med favoriter

Godmorgon torsdag!

Igår visade jag ett par av mina necessärer under den här resan och idag tänkte jag visa makeup-necessären. Till skillnad från hudvården, så är makeupen enkel att packa - det finns ju så många bra paletter.

Fullpackad necessär från Cult Beauty.

Jag brukar packa makeupen kvällen innan och så använder jag innehållet när jag sminkar mig avresedagen. På så sätt märker jag om jag har glömt något. Den här resan har jag med mig primer från Emma Hardie med SPF. Basen består av Charlotte Tilburys Hollywood Flawless Filter och Skinesis från Sarah Chapman, en färgad dagkräm med SPF. Detta var en reservprodukt, ifall jag inte skulle hitta en bra CC-kräm på flygplatsen. Concealer är från Clarins, löspuder en liten burk av By Terrys underbara Hyaluronic Hydra Powder och pressat puder är Charlotte Tilburys Airbrush Flawless Finish Powder. Jag har också med Instant Eye Lift från Trish McEvoy.

Hittade en CC-kräm!

Till ögonbrynen har jag Brow Wiz från Anastasia Beverly Hills och Boy Brow från Glossier. Till ögonen har jag Ombre Blackstar i Frozen Quartz från By Terry och Linda Hallbergs Crayon i Levy Flash. Resten av färgerna får jag från Charlotte Tilburys palett Instant Look Eyeshadow & Face Palette Beauty Glow. Den var en limited edition för ett par år sedan och är slutsåld nu. Ibland hintar hon om att den är på väg tillbaka, så jag hoppas det. Min är så använd att jag inte längre vill visa den på bild i annat än stängt skick. Den innehåller i alla fall tre ögonskuggor, två rouge, en bronzer och en highlihgter - allt man behöver! Den syns i detta inlägg som skrevs för ett halvår sedan, då fanns det lite mer kvar av den.

Innehållet i makeup-necessären.

Jag avslutar min makeup med mascaraprimer They're Real från Benefit och Extreme Caution Mascara från Hourglass och därefter setting spray All nighter från Urban Decay.

Under dagen blir det ingen makeup, så detta åker inte på förrän i kväll. Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg