Bästa budgetköpen, del II

Godmorgon tisdag!

Nu har Sali Hughes släppt den andra delen av de bästa budgetköpen, den här gången handlar det om de 30 bästa hudvårdsprodukterna under 15 pund. Några av produkterna finns inte att få tag på i Sverige, inte ens i någon nätbutik.

Dagens lista handlar om hudvård för både kropp och ansikte.

Jag blir ännu mer nyfiken på Beauty Pie när jag ser att två av deras produkter finns med på listan, men än så länge kan vi inte få deras produkter. Jag har skrivit mer om Beauty Pie-konceptet här, eftersom det är en slags medlemsklubb där man får handla för en viss summa per månad, beroende på vilket medlemsskap man har. Jag är inte lika skeptisk som jag var i mitt tidigare inlägg - om Sali Hughes säger att det är bra, så är det nog det.



 Ett annat märke på listan jag har hört mycket gott om är Garden of Wisdom. De gör hudvård, med fokus på serum med aktiva ingredienser, till låga priser. Jag har ännu inte testat något, men har varit frestad av deras storsäljare Vitamin C Serum 23% + Ferulic Acid, som också är den produkt Sali Hughes har med på listan.

I mitt badrumsskåp finns budgetserum från The Ordinary.

Har jag då testat något på listan? Ja, en sak,  Dr. Bronner's Pure-Castile Liquid Soap. Jag gillade att man kunde ha den till lite vad som helst, jag använde mest min till handtvätt av kläder i ömtåligt material. Sedan har jag förstås testat en hel del från The Body Shop, The Ordinary, Weleda, La Roche-Posay och Nivea, men inget av det som finns med på listan. Jag förvånas av att Rituals inte har fått med någon produkt, det är ett av mina favoritmärken när det gäller kroppsvård. Om du vill läsa vad jag skrev om den första delen av listan, hittar du inlägget här.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg