Fransserum - hur gick det?

Godmorgon onsdag!

Nu har det gått drygt två månader sedan jag började med fransserumet Revitalash Advanced. Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka genom att varje kväll applicera serumet som en eyeliner längs franslinjen. Jag missade en kväll nu i helgen, men annars har jag faktiskt kommit ihåg det varje kväll - till och med på resa.

Mina nakna fransar för två månader sedan - dock med ganska nygjord lashlift.


Det utlovar längre och starkare fransar efter 60 dagar, så idag är det dags för utvärdering. Hur gick det?

Mina nakna fransar igår kväll.

Jag ser en enorm skillnad, framförallt på täthet och svärta, men även längd. När jag målar fransarna blir de så långa att jag måste kamma dem. Mascaraprimer har jag helt slutat med. Trots att serumet är så dyrt, kommer jag definitivt köpa ett nytt när min nuvarande flaska är slut. Jag köpte den lilla flaskan som ska räcka i två månader, men min har alltså räckt längre än så.

Igår kväll, med ett lager mascara som jag har kammat igenom. I vanliga fall använder jag inte mascara på underfransarna.


Snart måste jag dock sluta att använda serumet varje kväll, för snart kommer mina fransar bli överdrivna. Det är dock spännande att se hur långa de kan bli!

Den lilla flaskan innehåller 2,5 ml och varar minst två månader. Den kan även användas på brynen.

Några nackdelar då? Ja, förutom priset, så har jag ibland blivit lite röd i franslinjen. Det har dock inte blivit permanent, så som det kunde bli med serumen för några år sedan - de som numera är förbjudna. Den övergående rodnaden är dock inget som hindrar mig från att fortsätta med serumet, för det är verkligen en toppenprodukt. Jag rekommenderar den varmt.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg