Veckans hype, V17

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, Joanna Vargas, har jag sett ännu mer av denna vecka och jag har blivit ännu mer nyfiken på märket. Denna veckas hype är en produkt som jag aldrig har testat, men som lanseras av fler och fler märken. Veckans hype är läppoljan.


Det har visserligen redan gått ett år sedan Linda Hallberg lanserade sin läppolja, som då syntes överallt. Jag lockades inte av den - för jag förstod inte vad det var. Jag trodde det var en tunn olja, men nu förstår jag att läppoljan är mer åt geléhållet och ger både vård, fukt, volym och färg om man vill ha det.


Nu senast såg jag Ruth Crilly hylla Hourglass' Lip Treatment Oil, som verkar ge ett så fint resultat. Tyvärr är den vansinnigt dyr, men fler och fler märken verkar lansera läppoljor, så det går nog att hitta lite billigare varianter.


Något som ännu inte är en hype, men som nog kommer att bli, är Lisa Eldridges nya läppstiftkollektion. I går kväll lade hon upp bilder på Instagram  där hon bar en ny nyans av sitt eget läppstift, denna gång inte i rött utan en mer neutral, bärig variant.


Visst borde den nya kollektionen släppas innan sommarens fester och bröllop? Eftersom hon redan visar den, borde lanseringen inte ligga så väldigt långt fram. Hoppas jag.

Mitt fina läppstift från True Velvet-kollektionen som släpptes i höstas.

Jag har lagt undan mitt Lisa Eldridge-läppstift ett tag, men jag tror att jag tar fram det idag. Det är ju så fint.

Ha en härlig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg