Första intrycket: Annemarie Börlind Hydro Gel Mask

Godmorgon tisdag!

I söndags nämnde jag att jag skulle använda en för mig ny mask, Hydro Gel Mask från Annemarie Börlind. Jag har nu hunnit testa den ett par gånger och tänkte därför skriva om mitt första intryck av masken. Hydro Gel Mask är en blå gelémask som är vårdande och intensivt återfuktande, enligt förpackningen. Den innehåller fuktgivande ingredienser som glycerin, squalane och hyaluronsyra. Masken ska läggas på rengjord hud och verka i 5 till 10 minuter innan den sköljs av.

Annemarie Börlind Hydro Gel Mask i 75 ml-tub.

Jag gillar den blå färgen på masken, eftersom jag automatiskt associerar den med vatten och fukt. Masken känns som gelé med lite kräm i - den är lite krämigare än en renodlad gelé, men ändå flytande. Doften påminner mig om Victoria's Secret Love Spell, lite godisaktig med aniston - jag gillar den verkligen. Masken är lätt att applicera och går snabbt in i huden. Jag kan utan kladd använda jade-rollern på den. Ytan blir dock lite klibbig.

Snart åker den in i kylskåpet!

När jag torkar bort masken känns min hud ren, klar och återfuktad och den känslan sitter i nästa morgon. Min hud har inte reagerat med någon rodnad eller irritation, utan bara känts len och jämn. Jag har också testat att sova med masken och det gick utmärkt, så för mig kommer detta bli en svalkande nattmask i sommar. För extra kylande känsla är det smart att förvara den i kylskåpet, vilket jag gör.

Är det något jag inte gillar med masken? Nej, det är en bra fuktmask som passar alla utom dem som inte gillar parfym. Den påminner mig lite om Peter Thomas Roths gelmasker, men är aningens mer vårdande än vad jag uppfattar dem som. Hydro Gel Mask är lättare än t ex Reserols Overnight Moisture Mask, så tycker man den är för kraftig är denna mask utmärkt.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg