Heavy Metal Glitter Collection från Urban Decay

Glittertrenden fortsätter - nu lanserar Urban Decay en hel glitterkollektion, lagom till sommarens festivaler. Jag frestades av Glossier Plays glittermakeup så nu är det väl ändå dags att hoppa på glittertåget?


I Urban Decays Heavy Metal Glitter Collection finns fyra olika produktertyper, i olika färger. Två produkter är helt nya -  Heavy Metal Glitter Eyeliner och Heavy Metal Glitter Gel. Sedan har man tagit två gamla produkter, 24/7 Glide-On Eye Pencil och Hi-Fi Shine Ultra Cushion Lip Gloss, och gjort nya varianter i glitterutförande.


Jag gillar sedan tidigare 24/7 Glide-On Eye Pencil och skulle gärna testa den med glitterfinish - det skulle nog vara tillräckligt med glitter för mig, än så länge i alla fall. Både den gröna och den guldiga ser fina ut, tycker jag.


Jag hade väntat mig att Kicks Festival-kollektion som just släppts skulle innehålla någon typ av glitter, men det gör den inte vad jag kan se. Än så länge får man alltså vända sig till Glossier Play eller Urban Decay om man vill ha det senaste glittret.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg