Utvärdering: The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

Godmorgon onsdag!

I drygt två månader har jag nu använt The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% . Jag köpte serumet för att jag ville få bukt med orenheter och tilltäpptheter, men även för att jämna ut hudtonen. Till en början var jag  nöjd, men när det blev kallare reagerade min hud annorlunda.

Det gick bättre i somras.

I somras hade jag serumet dagtid, under SPF och makeup. Jag applicerade det i hela ansiktet utan några problem. Efter ett tag kände jag dock att serumet inte ville sjunka in lika lätt, utan skummade lite på huden. Detta kan jag stå ut med, om jag har tid att låta det absorberas så gör det inte så mycket med lite lödder.

Det blir Niactil Advanced Pro i fortsättningen.

Det som var värre var att serumet började svida, framförallt på kinderna. Jag fick tipset att använda det som en punktmarkerare på orenheter, så det gör jag nu. Det var dock inte det jag var ute efter när skaffade serumet och det är inte vad jag vill ha nu heller, så jag har återgått till betydligt lyxigare Niactil Advanced Pro från Elixir Cosmeceuticals. Den är bättre på att jämna ut hudtonen, minska intrycket av synliga porer och bekämpa orenheter, utan att min hud svider. Den är dock flera gånger dyrare (980 kr för 60 ml) än The Ordinarys serum, som endast kostar 69 kr för 30 ml.

Testa om du har en tåligare hud som gillar lödder!

Min slutsats blir att The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% inte är något för mig. Har man en tåligare hud och inte något emot en löddrande produkt, tycker jag dock att serumet är värt att testa.

Nu är jag jag väldigt förväntansfull inför denna onsdags lansering från Caroline Hirons. Jag hoppas få återkomma till den ikväll.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg