Veckans hype, V43

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, Skincitys kalender, är slutsåld sedan länge. Unboxing-filmerna har dock vållat en del debatt. Jag har inte öppnat min kalender, men råkade se en förpackning och läsa ett av korten med beskrivning av innehållet i den första luckan.


Denna veckas hype är en av de största jag sett på länge, nämligen den senaste lanseringen från Glossier, Futuredew. Det är ett hybridserum med oljor som inte ska kännas oljiga. Futuredew kan användas på egen hand eller under makeup. Tanken är att ansiktet ska se ut som att man precis är klar med sin hudrutin, alldeles daggfrisk, ren och återfuktad. Man kan se resultatet i videon nedan.



Jag är nyfiken på Futuredew, men är inte helt övertygad om det är en produkt för mig. Många som har testat är dock mycket positiva till den. Den är ett steg från det glow vi sett länge nu, till en mer naturlig lyster. Det tycker jag är tilltalande.

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg