Julfestförberedelser

Här har jag tagit fram adventsljusstakarna idag, för att se om de fortfarande fungerade - det gjorde de. Som vanligt händer det mycket i december, så ska man hinna med glöggmingel, AW, julkonserter och julbord så kan man försöka vara lite förutseende.

Detta kommer jag använda till decembers manikyrer, vitt lack Funny Bunny från OPI med lite glittergradient. Den nya handkrämen från Chanel är jag extra glad över!

Gillar man att ha fina naglar, så är det nu man ska göra gellack. I det här mörkret växer naglarna så långsamt, så med lite tur är manikyren fin hela december. Annars är ett bra trick att måla på glitterlack, för det lossnar nästan aldrig (vilket också är en anledning till att jag så sällan bär glitterlack). Den finaste julmanikyren jag vet är dock vitt lack med lite guldglittergradient, så det kommer jag att ha i år också.

Fint rosa glitter från Essie (Disco Doll) eller lite större glitter i vitt, rosa och guld från & Other Stories (Spoke Bouquet) blir bra i december för att få en manikyr att hålla lite längre. Till jul och nyår blir det guldglitter från Models Own.

En annan sak som är festligt och varar december ut är förstås lash lift. Det ger ett sådant lyft åt fransarna, utan att se tungt ut som jag tycker att fransförlängning kan göra. När jag gjorde lash lift i somras hos Vacker Hud hos Denise, blev det så fint och höll så länge.

Lisa Eldridges vackra kollektion.


En tredje sak som förenklar decemberlooken är ju det klassiska tipset: rött läppstift. Med accentuerade läppar behövs inte så mycket mer makeup. Sedan Lisa Eldridge släppte sin kollektion med röda läppstift (jag skrev om den här) är det dessutom mer i ropet än när Skamfebern rådde som värst. Kanske blir detta en look jag tar till mig i år?

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg