Snart dags för kalenderöppning

Godkväll!

Vi är alltså inne i sista novemberveckan och på lördag får man äntligen öppna den första luckan i adventskalendern. Jag skrev mitt första inlägg om adventskalendrar redan i augusti och gjorde senare en uppdatering kring de kalendrar som då fanns till salu. Många kalendrar har också stått på mina olika önskelistor varje vecka, men till slut blev det tre kalendrar.

Kalendrarna från Skincity, Lookfantastic och Liberty. Lookfantastics kalender är tjockare än de två andra, så den är inte så liten som den ser ut.


Här är mina tre kalendrar:

Skincity-kalendern, som jag köpte så snart den släpptes eftersom den alltid säljer slut på direkten. Det är tredje året jag har den och förra året innehöll den några guldkorn. Det här är den enda av mina kalendrar som jag inte känner till innehållet i, så därför kommer den att bli extra spännande att öppna. Jag hoppas på mycket hudvård, gärna masker. Jag hoppas inte på Skincitys egna maskborste eller mekanisk peeling.

Skincitys kalender har 25 lika stora lådor.

Lookfantastic-kalendern, som jag köpte med rabatt och fina GWP, bl a ett kit från Omorovicza. Jag har läst om innehållet, men faktiskt glömt bort allt. Jag minns dock att jag tyckte att det var bra, eftersom jag köpte den. Förra årets kalender tyckte jag var bättre än Skincitys faktiskt, med mer variation. I år hoppas jag på något roligt nagellack och masker även här. Jag hoppas inte på highlighters och röda läppstift.

Lookfantastics kalender har också 25 lådor, men i skiftande storlek. Gillar att 25 är så stor!

Liberty-kalendern, som jag köpte direkt när den släpptes - jag hade ställt klockan på 01.00 för att inte missa den. Det är första året som Liberty säljer sin kalender utanför Storbritannien, så vi är nog många som är förväntansfulla inför det första lucköppnandet. Även här har jag sett innehållet och minns en hel del. Jag ser mest fram emot luckorna från Votary, Diptyque och Byredo. Jag tror också att det finns en lucka från Le Labo, men det kan vara önsketänkande.

Libertys kalender har samma upplägg som Skincitys kalender, 25 lika stora lådor.

Det ska verkligen bli kul när lördagen kommer och sedan i 24 dagar till! Jag kommer nog att öppna lucka 25 innan jag går och lägger mig på julafton, som en extra julklapp till mig själv.

Ha en fin måndagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg