Utvärdering av kalendrarna

Godmorgon Annandag jul!

Idag tänkte jag utvärdera mina kalendrar, men först kommer en sammanställning av de sista luckorna. Tidigare sammanställningar med kalenderfavoriter finns här, här och här.

Första veckans kalenderfavoriter - flera av dem använder jag dagligen.

Liberty:

22 dec: La Bâton Rouge i Quaintrelle från Surratt.
23 dec: Clear Mind Rollerball från Aromatherapy Associates och Liberty London.
24 dec: Figuier från Diptyque.
25 dec: Another 13 EdP från Le Labo och presentkort på £10.

Lookfantastic:

22 dec: Dubbelborste för contouring och highlightning från Lookfantastics egna märke.
23 dec: De-Stress Muscle Bath & Shower Oil från Aromatherapy Associates.
24 dec: Multi-task Eye Serum Mask från Erno Lazlo.
25 dec: Beyond Powder Highlighter från Illamasqua.

Skincity:

22 dec: Hours-long Moisturizing Gauze Sheet Mask från By Wishtrend.
23 dec: Cucumber Gel Mask från Peter Thomas Roth.
24 dec: Freshly Juiced Vitamin E Mask från Klairs.
25 dec: Presentkort på 150 kr och en kokeshi.

Alla kalendrarna avslutade starkt, men Liberty var som vanligt den som imponerade mest.

Hur var kalendrarna 2018?

Vad kostade kalendrarna? Liberty var dyrast, med ett pris på £195, därefter Skincity på 1299 kr  och Lookfantastic kostade 1100 kr. Både Libertys och Skincitys kalendrar såldes snabbt slut, medan Lookfantastic faktiskt fick rea ut sina sista ex på Black Friday.

Vilket uppskattat värde hade kalendrarna? Jag vet inte riktigt hur butikerna uppskattar värdet på kalendrarna, eftersom vissa storlekar inte är sådana som säljs i vanliga fall. Libertys kalender hade det högsta uppskattade värdet på mer än £600 - alltså mer än det tredubbla av vad man fick betala. Skincity uppskattar att deras kalender hade ett värde på 3800 kr, knappt det tredubbla priset alltså. Värdet på Lookfantastics kalender var ca 3500 kr, alltså även där mer än det tredubbla priset. Om man köpte Lookfantastics kalender på rea (jag tror den såldes för så lite som 825 kr till sist), gjorde man en bra affär.

Andra veckans kalenderfavoriter innehöll flera prestigemärken.

Hur användbart var innehållet? Detta är förstås en subjektiv fråga. Jag gillar hudvård, framförallt masker, men är inte lika förtjust i makeup. Libertys kalender innehöll ett brett sortiment med doft, makeup, hårvård, kroppsvård, ansiktsvård och doftljus. Skincitys kalender innehöll främst hudvård (många masker!), men även några produkter från deras eget märke (borste, hårband, makeupsvamp, spegel etc). Lookfantastic hade ett lite bredare sortiment i sin kalender, med hudvård, hårvård, kroppsvård, borstar och makeup. Det var inte många produkter i årets kalendrar som jag inte har någon användning för, men det jag främst kommer att ge bort är makeup. Lookfantastics kalender innehöll mest makeup av de tre kalendrarna, men det var användbara färger, så man behöver inte oroa sig för att få lila läppstift och grön mascara.

Tredje veckans favoriter är alla mycket användbara.

Kommer jag att köpa alla kalendrarna igen? Ja, det är högst sannolikt. Libertys kalender gjorde mig aldrig besviken, så den hoppas jag att jag kan köpa nästa år också. Skincitys kalender var mycket bättre än förra årets kalender och innehöll så många produkter som jag gillade, så den vill jag också köpa igen. Lookfantastics kalender kommer jag inte att bevaka när den släpps, men det är nog troligt att jag kommer att köpa den också.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg