Veckans hype, V51

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype fick jag en del respons på på Instagram, många verkar gilla Natasha Denona. Jag har fortfarande inte varit förbi Sephora, men säkert blir det en sväng dit i mellandagarna.


Denna veckas hype är A-Passioni Retinol Cream från Drunk Elephant, som släpps i Europa på onsdag 26 december. Drunk Elephant har länge varit emot retinol, men nu har man insett dess styrka och lanserar alltså sin egen retinolkräm.

Drunk Elephants nya retinolkräm.

Den kan användas både dag och natt, men det rekommenderas att man bara tar lite kräm och blandar ut den med en annan Drunk Elephant-kräm. Man bör heller inte använda den mer än ett par gånger i veckan inledningsvis, för att vänja in huden.


A-Passioni går snart att köpa hos Space NK och Cult Beauty. Tuben med A-Passioni innehåller 30 ml och kommer att kosta £62. Jag är mycket lockad av denna lansering, men även av Akademiklinikens Pure Retin Oil som snart lanseras, så jag inväntar recensioner innan jag beslutar mig för köp.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg